Jun 18, 2017

Green Tea Banana Smoothie



Salam 23 Ramadhan!

Selamat pagi semua sahabat SN.. Semoga ceria hendaknya dan dah bersedia untuk menyambut Aidil fitri tidak lama lagi. Ye lah ramadhan hanya tinggal seminggu lagi dan semestinya sekarang sudah sibuk untuk menyediakan persiapan untuk hari raya pula. Tentu meriahkan?

Cerita semalam untuk berbuka.. Green tea banana smoothie the best ever hahaha... Sungguh! Sedap weiii tak caya sila cuba.
Pada pengemar green tea dan pisang macam SN memang syok menikmati smoothie ni. SN buat segelas dan instant oat untuk berbuka. Simple kan menu berbuka SN.

Lama tak buat smoothie bila terpandang pisang teringin pula tapiiiii... missing my matcha yang EN beli di Japan tahun lepas. Tak tahu mana SN letak di sebabkan bila renovation dapur, semua perkakas dapur dan baking tools segala EN pindah masuk kotak dan simpan di basement siap siap. Sayang oiii EN beli 1 kg gred 1.  Habis keliling kotak dalam rumah SN periksa tapi tak jumpa juga. Sedia maklum pasti dalam kotak di basement. Malas nak turun so SN guna yang dalam tin EN beli di duty free airport di Japan. Not bad tapi yang gred 1 lagi sedap. 

So.. ini lah hasilnya. Juga minuman sihat untuk yang berpuasa seperti  jus susu kurma yang viral tu.. Try lah sure nak lagi.


Green Tea Banana Smoothie
Resepi: Sue Norrman

Bahan bahan
1 cawan almond soya milk - kalau tak ada boleh guna fresh milk atau soya
1/2 cawan kale - cincang halus
1 ketul halia - besar ibu jari
1 sdt serbuk green tea
1 biji pisang embun 
1 sdm lime jus - boleh juga lemon jus
1 sdt raw sugar - boleh ganti honey


Cara
  • Kisar semua bahan bahan sehingga halus. Guna high speed.
  • Kemudian tuangkan kedalam gelas dan sedia untuk di minum atau boleh sejukkan sekejap atau masukkan seketul 2 ice cube.
SELAMAT MENCUBA!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...