Oktober 09, 2017

Spicy Prawn Fettuccine


SELAMAT PAGI!

Memandangkan sekarang dah masuk autumn dan cuaca sejuk memanjang maka itu lah SN nak merebut peluang update blog dan banyak resepi yang KIV tau. Insyallah blog tak lah sunyi sekurang kurangnya ada juga yang terbaru untuk di lihat dan kongsi kan? Tapi sekarang SN dalam proses nak berdiet dan hari ini merupakan hari ke-5 SN buat diet atkin. Mulanya memang susah pasal kita kan yang jenis pemakan bila kena set carbo kena kurang terpaksa kena jaga alahai.. kena kuat iman baru dapat. Syukur EN pun turut serta pasalnya SN makan sekali untuk berdua.

Nanti bila SN dah suksess boleh lah kasi up sikit gambar yang kita dah kurus konon.. jangan gelak lah pulak huhu.. Tak salah kan untuk kongsi benda yang baik dan dapat membantu sahabat semua yang ingin nak kurus. Sekarang masih dalam fasa 1 selama 2 minggu kena kuat hati dan iman ni.  Minum banyak air tak terasa lapar. Heppp... cerita diet dah pulak nanti tak habis entri ni. Nanti nanti kita cerita lagi ye dan kali ni cerita pasta pulak.

Spicy prawn fettuccine ni merupakan pasta faveret SN. Dalam banyak banyak pasta yang satu ni  memang tak boleh nampak pasti nak beli. Seriously dah kabinet macam macam jenis brand untuk fettuccine tapi masak nya tak banyak mana. Beli kena tengok dulu tarikh luput nanti kang beli tak guna lagi dan membiak dalam tu. So... pasta yang simple dan pasti kesayangan boleh buat dan sekejap dah siap. Jom...


SPICY PRAWN FETTUCCINE
Resepi: Sue Norrman


Bahan bahan
200-300g fettuccine - rebus ikut arahan belakang plastik atau kotak

(A)
100-200g udang - buang kulit dan rebus sekejap - tos (nak lebih udang tambah lagi)
5 ulas bawang putih - cincang halus
Daun parsley fresh secukupnya, ikut suka - cincang (boleh guna yang kering kalau tak ada)
30-40ml olive oil
Garam sedikit
Secubit gula
Chilli flakes secukupnya


Cara
  1. Satukan bahan A kedalam bekas dan gaul sebati. Biarkan sementara menunggu pasta masak.
  2. Kemudian masukan fettuccine yang telah di rebus dan tos tadi ke dalam bekas dan gaul sebati.
  3. Rasakan lagi mana yang kurang ikut selera dan sedia untuk di sajikan.

SELAMAT MENCUBA!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...