Ogos 06, 2015

SANDWICH TELUR YANG SEDAP



Hari ni kita sarapan sandwish je.. Kalau dah swedish tu memang swedish juga. Tak lari dengan hard bread, cheese, salad dan telur. Smoothie dan yogurt satu kemestian untuk mereka tapi Sue kadang sarapan ikut tekak. Sedap lagi makan nasi goreng kan?. Azalinya kita bukan orang putih dan tekak melayu tu tak hilang. Pagi ni Sue buat sandwich yang paling Suami sue suka. 

Walaupun hanya main ingredients tapi sos nya membuatkan ianya satu kelainan. So kami berdua sarapan ni je dan yogurt. Sue pula minum wild berries tea yang sue beli di Copenhagen tempoh hari. Taste not bad kalau minum suam dan tak payah letak gula memang lagi sedap. Untuk sandwich pasti semua tahu buat tapi  sue share resepi nya ye...


SANDWICH TELUR YANG SEDAP
Resepi: Sue Norrman

Bahan-bahan
4 keping roti - panggang
1 biji tomato - hiriskan
Timun secukupnya 
Daun salad secukupnya
2 keping Cheddar slice
2 biji telur - gorengkan terlebih dahulu satu-satu ye
Mentega untuk sapuan pada roti
Sos cili atau tomato

Sos Mustard
1 sdm mustard
2 sdm mayonis manis

Cara
1) Ambil sekeping roti yang sudah di panggang dan sapu sedikit mentega dan kemudian sapu sedikit sos mustard.
2) Letak daun salad, sos sedikit (cili/tomato terpulang) dan letak telur..Setiap lapisan letak sedikit sos supaya apabila di potong ianya melekat dan di ikuti tomato, cheddar slice dan daun salad lagi.
3) Cucuk roti dengan toothpick di tengah sebelah menyebelah terlebih dahulu sebelum dipotong.
4) Buat cara yang sama pada roti yang seterusnya dan sedia di makan.

P/S: Pengunaan toothspick kalau kuantiti tak banyak hanya untuk mencantikkan tapi kalau buat dalam kuantiti banyak guna pisau untuk memotong roti supaya hirisannya cantik dan tak pecah.

SELAMAT MENCUBA!



Kalau sarapan dengan swedish fresh vegies memang tak dapat dipisahkan. Serupa dirumah Sue memang stok fresh fruits dan vegies sentiasa ada. Wild berries tea memang cun sekali untuk sarapan dengan sandwich..hihihi...




KRAM

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...