Jun 28, 2017

Satay Salad.. Sedap!!


Assalamualaikum!!

Selamat malam semua.. Tak terasa raya dah 4 hari berlalu kan? Tapi mood raya masih kian terasa bila masak menu raya lebih lagi satay dan kuah kacang. EN minta SN buatkan satay dan kuah kacang lagi sebab hari tu EN tak makan banyak katanya, hihihi. So Pepagi dah SN ke dapur nak perap ayam apa semua. Walaupun cuma kuantiti yang tak banyak tapi nak kopek bawang, goreng kacang itulah melambatkan kerja.

Kali ni SN buat satay ayam panggang dalam oven je sebab malas nak cucuk dan hirisan pun agak besar. Sedap juga tau sebabnya itu cara orang malas huhu. Bila tengok EN makan teringin pula nak buat cara salad dan ternyata tidak menghampakan. EN pun puji sedap lebih lagi di ganding dengan telur rebus tapi baru teringat selepas ambik foto. Kalau ada nasi himpit lagi sedap rasanya. Insyallah nanti kita try versi gitu pula. Pada yang nak mencuba boleh aje.. Mudah dan sedap Insyallah. Resepi satay dan kuah kacang SN guna resepi yang sedia ada. Nanti SN bagi link ye..



SATAY SALAD SEDAP
 Bahan sampingan 
  • Daun salad secukupnya
  • Buah tomato
  • Timun
  • Jagung tin manis (ligo dll) 
  • Kuah kacang
  • Satay ayam - potong kecil

SELAMAT MENCUBA!

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...