Jun 26, 2017

Chocolate- Dipped Fruits



Salam Aidil Fitri!!

Chocolate- dipped fruits untuk dessert lunch kami hari ni. Setelah penat semalam so hari ni SN tak masak. Alhamdulillah suami amat memahami. Tapi.. roti berpisah tiada walaupun hanya dengan butter spread dan cheese memang cukup memadai untuk EN.

Cerita semalam, Alhamdulillah semua lauk habis. Memang tak di jangka sahabat SN datang bawa geng yang lain pula. Pada mulanya SN cuma jemput untuk 20 orang termasuk anak tiri dan bff sahaja tapi lebih dari estimate. Syukur juga semua lauk cukup untuk tetamu. Walaupun berada di perantauan tapi tradisi kita saling berziarah dan bertandang masih di kekalkan. Juga semalam ada 3 keluarga yang asalnya pelarian syria ke sweden dan kini sudah menjadi citizen pun SN jemput. Suka sangat mereka dengan makanan kita lebih lebih lagi kita orang asia.

Semalam SN masak kuah kacang, rendang tok, ayam panggang satay, salad bersama sos, hair spegetti goreng mamak, caramelized baked potatoes dan carrot, paella rice manakala dessert SN buat raspberry cheese mouse, semolina moist cake, umm ali aka bread puding dan cookies. Panjang lebar kan tapi semua makanan dan dessert SN buat pada hari sabtu memandangkan suami SN baru balik pada jumaat malam. Jadinya terpaksa pagi awal keluar pergi beli barang basah dan barangan lain. Kepenatan hilang bila suasa riuh rendah dengan gelak ketawa tetamu. Tapi sayangnya SN langsung tak berkesempatan untuk snap photo. Kiranya bila dan set semua atas meja nak ambil foto simple gitu tapi tetamu dah datang dan apron masih bergantung lagi hihihi... itulah cerita semalam.

BTW... semuanya berjalan lancar dan meriah. Kini syawal ke-2 hampir berlalu dan mungkin ada yang akan mula bekerja esok. Begitu cepat masa berlalu kan? Semoga aidil fitri tahun ini meninggalkan kenangan terindah buat semua sahabat SN.

SELAMAT MALAM  SEMUA!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...